موسوي (1396) در پژوهشي به بررسي يكي از كانالهاي بازاريابي ديجيتال بر رفتار خريد ازسوي مصرفكنندگان پرداخته است. اهميت استفاده از بازاريابي ديجيتال سؤالي است كه براي بسياري از افراد و سازمانها و شركت به وجود ميآيد و اينكه چه الزامي براي استفاده از ايران پارس اس ام اس وجود دارد. آموزش بازاريابي ديجيتال ما به شما كمك مي كند تا اصول بازاريابي ديجيتال را به درستي ياد بگيريد. بازاريابي ديجيتال در مرحلۀ اول بازاريابي است و در مرحلۀ بعدي ديجيتال. ويژگي مهم تبليغات همسان اين است كه مزاحم كاربر نيست و بر اساس علايق و صفحاتي كه قبلا كاربر آنها را بازديد كرده، مطالبي را به او پيشنهاد ميكند. با اين حال ويژگي هايي نظير كاربران پرتعداد چنين مسئله اي را در حاشيه قرار خواهد داد. برهمين اساس تيم بازاريابي شركت تبليغات وسيعي براي جذب افراد علاقه مند انجام داد. اين بار تيم بازاريابي شركت ايده خلاقانه اي را براي جلب نظر كاربران به كار بست. براين اساس در آرژانتين كه نرخ 84درصد استفاده از اين شبكه اجتماعي را دارد، تمام تمركز تيم بازاريابي پپسي روي واتس اپ قرار گرفت. به اين ترتيب علاوه بر برگزاري مراسم همراه با افراد علاقه مند، سر و صداي زيادي نيز در مورد كمپين پپسي به راه افتاد.
در واقع پپسي با ايجاد اكانتي رسمي در واتس اپ و ارائه نام كاربري و شماره آن از افراد علاقه مند حضور در مراسم دعوت كرد تا شانس خود را براي حضور بيازمايند. اگرچه امكان ثبت نام چند اكانت براي يك برند در واتس اپ وجود دارد، اما قوانين اين شبكه اجتماعي حضور همزمان چند كاربر با هويت واحد را ممنوع اعلام كرده است. همچنين مشتريان نيز امكان طرح پرسش و دريافت پاسخ موردنظر در كمترين زمان ممكن را دارند. با استفاده از اين ارتباطات، مشتريان احساس ميكنند كه با نام تجاري پيوند دارند و برند از وفاداري بالايي بين مصرفكنندگان برخوردار ميشود. همانطور كه اشاره شد، واتس اپ ابزار ويژه اي براي فعاليت تجاري در پلتفرم اش ارائه نمي كند. از آنجايي كه در اپ اصلي واتس اپ هيچ نوع امكانات جانبي در زمينه بازاريابي و مديريت كسب وكار ارائه نمي دهد، بهترين گزينه براي فعاليت تجاري هرچه بهتر در اين پلتفرم استفاده از نسخه جانبي است. گزارش “Facebook by the Numbers” AdRoll دريافت كه نرخ كليك براي تبليغات News Feed Facebook براي تلفن همراه ۱۰٪ بيشتر از دسك تاپ است.
به اين ترتيب اكنون كاربران واتس اپ حتي امكان دعوت
تلگرام كارشناس شركت به گروه هاي خود به منظور دريافت اطلاعات جانبي را دارند. به اين ترتيب كاربران در هر زمان و مكاني امكان فعاليت در واتس اپ را دارند. اين به شما كمك ميكند تا مشخص كنيد كدام پلتفرمها و استراتژيها بهترين نتيجه را دارند و كداميك مستلزم سرمايهگذاري بيشتر هستند. اگر يك كسبوكار اينترنتي داريد، فقط كافي است در يكي از شبكههاي اجتماعي كه مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، يك حساب كاربري ايجاد كنيد و با توليد محتواي مناسب، فرايند تبليغاتي خود را ادامه دهيد. حضور در شبكههاي اجتماعي اجازه تعامل مستقيم با مشتريان شما در فضاي آنلاين را ميدهد. موفقيت اين كمپين به اندازه اي بود كه هلمن را متقاعد به برگزاري نمونه هاي مشابه در آرژانتين، اروگوئه، شيلي و پاراگوئه كرد. برهمين اساس به منظور موفقيت در واتس اپ بايد محدوديت هاي آن را بدل به مزيت كرد. شركت توليد سس مايونز هلمن به منظور توسعه طيف مشتريانش كمپيني با هدف معرفي سس مايونز به عنوان يك مواد اوليه تهيه غذا، به جاي مكملي جانبي، در برزيل راه اندازي كرد.
عمده ترين هدف اين فرآيند جمع آوري شماره تماس افراد به منظور برقراري تماس بعدي از سوي شركت بود. هنگامي كه پپسي در سال 2016 كمپين بازاريابي خود را با معرفي برخي از محصولات جديدش آغاز كرد، استفاده از واتس اپ نخستين انتخاب شان براي توسعه فرآيند بازاريابي بود. كمپين پپسي بيش از هزار عكس، فيلم كوتاه و فايل صوتي مختلف دريافت كرد. مراسم رونمايي از محصولات جديد پپسي در آمريكاي لاتين معمولا جمعيت زيادي را به خود جلب مي كند. اين امر نخستين و بزرگ ترين محدوديت پيش روي ما محسوب مي شود. با افزايش جمعيت در دنياي مجازي بستر تبليغات نيز در ان گسترده تر شد و اكثر كسب و كار ها براي گسترش حرفه خود به تبليغات در شبكه هاي اجتماعي روي آوردند. در واقع افراد ترجيح مي دهند بيشتر زمان خريدشان را روي لباس هاي اصلي بگذارند. برخي از افراد اين شكل از تبليغات را ترجيح ميدهند زيرا معتقدند كه اين تنها در صورتي پرداخت ميشود كه شخصي واقعاً به محصول شما علاقهمند باشد. اين مدل ممكن است بازده داشته باشد زيرا تبليغكننده فقط در هنگام توليد سود پرداخت ميكند.