قواعد تعريف، طبقهبندي، استنباطهاي قياسي و استقرايي، روشهاي مختلف نمونهبرداري و غيره همه از ويژگيهاي منطقي يك مقاله علمي است كه محقق بايد به آنها توجه داشته باشد. از او ديوان شعري باقي است و در خط نستعليق نامآور شد. او ديواني هم دارد ديوان او را برادرش كه متخلص به يزداني است با زحمت بسيار جمع كرده تا به ۲۵۰۰ بيت ر پژوهش هاي دانشگاهي. وي در ۱۳۲۸ درگذشته و نزد برادرش فرهنگ به خاك سپرده شد. فرهنگ شيرازي كه نام او ميرزا ابو القاسم و متخلص به فرهنگ است. تنبيه: وصال شيرازي از مريدان قطب طريقت ذهبيه جناب
اينستاگرام عاليجناب ماب ميرزا ابوالقاسم راز ميبوده.. او پنجمين فرزند وصال است در ۱۲۳۶ متولد و در ۱۲۸۶ه.ق با مرض وبا در حالي كه فرزندي از خود به جاي نگذاشت درگذشت. وصال در مرثيه سرايي از تمامي شعرا گوي سبقت را ربود. مجموعهاي از گفتاوردهاي مربوط به وصال شيرازي در ويكيگفتاورد موجود است. وصال همهٔ خطوط متداول را خوش مينوشت. در نهايت، بخش سوم اين مجموعه نيروي انساني و پژوهشگراني است كه با دانش و تلاش خود مي توانند امكانات سخت افزاري و نرم افزاري را به خدمت گرفته و طرح هاي پژوهشي گوناگون را تدوين و اجرا كنند. پژوهشهاي كاربردي، شامل مجموعه اي از فعاليتهاي بديع بود علمي است كه با هدف دستيابي به فراورده ها، فرآيندها يا نظامها با موقعيت هاي جديد معمولا با مقاصد علمي و مشخص اقتصادي و بهره جويانه مي گيرد.
مزيت پژوهش تأييدي اين است كه نتيجه معنادارتر است، به اين معنا كه ادعاي اينكه يك نتيجه خاص فراتر از مجموعه داده قابل تعميم است، بسيار دشوارتر است. برخي جاهلان كه حكيم نصر را متهم به ترويج اسلام رحماني كردهاند كه منجر به وادادگي در مقابل دشمنان اسلام ميشود، خوب است يك جو حُريت علمي داشته باشند و فصل «عدالت الهي و انساني، صلح و جنگ» كتاب «قلب اسلام» دكتر نصر را بخوانند تا متوجه شوند چگونه ايشان حكيمانه از اصل جهاد، دفاع منطقي و علمي در بافت فكري جهان غرب كردهاند و اسلامي كه او معرفي ميكند اسلام براساس قرآن و روايات معتبر بدون افراط و تفريط است. در جستجوي اسلام پيرو (دربارهٔ كتاب «در جستجوي امر قدسي)، نوشته مسعود رضايي، تهران، انتشارات خانه كتاب: دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران، ۱۳۹۱. اولين مقاله در اواخر قرن شانزدهم ميلادي توسط يك فرد فرانسوي نوشته شد، يك مقاله مطبوعاتي بود.
در همان زمان بورس تحصيلي به او تعلق گرفت و او نخستين دانشجوي ايراني بود كه در مقطع كارشناسي در آن مؤسسه تحصيل ميكرد. براي مراقبت شايسته از كتابها بايد تمامي احتمالات مربوط به آسيبهاي فيزيكي يا شيميايي را به جلد يا صفحات كتاب در نظر گرفت. محمود حكيم در سال ۱۲۶۶ ه.ق با احمد وقار، برادر بزرگترش، به هندوستان سفر كرد و در آنجا «ديوان حافظ» را به خط خود نوشت كه يك سال بعد در بمبئي به چاپ ر پژوهش هاي دانشگاهي و پس از چندي به شيراز بازگشت و در ۱۲۷۴ وفات يافت. در پيشينه پژوهش تا حد ممكن بايد از به كار بردن شيوه نقل قول مستقيم پرهيز كرد. وصال شيرازي شش پسر داشت: وقار، حكيم، داوري، فرهنگ، توحيد، يزداني؛ كه جملگي شاعر و خوشنويس بودند و از مشاهير سده سيزده هجري بهشمار ميآيند. محمود شيرازي متخلص به حكيم فرزند دوم وصال كه شاعري خوشنويس بوده و در سال ۱۲۳۴ ه.ق در شيراز بهدنيا آمد. انتشارت يساولي، چاپ دوم ۱۳۶۰ش. انتشارات علمي. چاپ دوم. رجال الغيب، تأملي در آراي پژوهش هاي دانشگاهيحسين نصر، نوشته ويليام چيتيك، همراه با پاسخ نصر، ترجمه پژوهش هاي دانشگاهياميرحسين اصغري، تهران، انتشارات مسافر، ۱۳۹۱. انتشارات مشعل اصفهان. چاپ دوم، اصفهان۱۳۶۲ش.
وقار شيرازي با نام ميرزا احمد متخلص به وقار بزرگترين فرزند وصال است كه در ۱۲۳۲ه.ق متولد و در ۱۲۸۹ه.ق وفات يافت، ديوان شعري به فارسي به نام بهرام و بهروز كه در بمبئي چاپ شده از او باقي ماندهاست. اگر حرفِ پيش از آن ساكن و يا يكي از مصوّتهاي بلندِ «آ»، «او» يا «اي» بوده و در آخر كلمه نوشته شود، بدون كرسي نوشته ميشود: جزء، سوء، شيء، بطء، سماء، ماء، املاء، انشاء. اگر واژه مركب، عدد يك داشته باشد، نوشتن آن به هر دو صورت جايز است: يكسويه، يك سويه؛ يكشنبه، يك شنبه؛ يكسره، يكسره؛ يكپارچه، يكپارچه. منظور از امكانات نرم افزاري جريان اطلاعات و دانش ميان پژوهشگران است كه از طريق مجله ها و منابع علمي ديگر به صورت چاپي يا الكترونيكي صورت مي پذيرد. فصل چهارم اطلاعات جمع آوري شده را به صورت منظم و به روشهاي مختلف (نمودار، جدول، تصوير و… ) در اختيار خوانندگان مي گذاريد. مطالعه موردي دربارة يك فرد، تحليل عميق را مورد تاكيد قرار ميدهد.