سپس مقوله يا مقولههاي محوري و مركزي را انتخاب و روايتي توصيفي درباره آنها بيان كردهايم. مرحله بعد، كُدگذاري محوري است كه در اين مرحله، هدف يافتن روابط بين مقولهها و زير مقولههاست. براساس آنچه در بالا گفته شد، فرايند تجزيه و تحليل دادهها در نظريه مبنايي از سه مرحله تشكيل شده است. از جمله كتاب «عبور از مخاطبشناسي سنتي» نوشته هنر موسيقي آبادي (1385) كه درباره شناخت و تحليل مخاطب در ادبيات كودك و نوجوان نگاشته شده است. با توجه به اين كه در پژوهش حاضر به دنبال سنخشناسي هستيم، به دو مرحله آن بسنده ميشود. توجه شاهعباس به منافع اقتصادي حاصل از توليدات ابريشم، در سفرنامههاي اروپائيان منعكس است. در تنظيم نمونهگيري سعي كرديم تا سن، سرمايه فرهنگي و پايگاه اقتصادي - اجتماعي را در انتخاب نمونهها مد نظر قرار دهيم. از سويي، مردم به لحاظ فرهنگي رها شدهاند و الگوها و محدوديتهاي سنتي آنها را در قيد و بند قرار نميدهد و از سوي ديگر، سبكهاي زندگي پست مدرن بسيار ناهمگون و نامتجانستر از گذشته هستند. 1. تقديرگرايي و احساس كارآمدي سياسي به طور معكوسي همبستهاند، به طوري كه با افزايش احساس كارآمدي سياسي در زنان، ميزان تقديرگرايي آنان كاهش مييابد. آنگونه كه گذشتگان آنان جامعهپذير شدهاند، نسل جوان نيز بر همان اساس جامعهپذير ميشود و خانواده، مدرسه و ديگر نهادهاي جامعهپذيركننده، هويتي پيشامدرن و مبتني بر گفتمان مسلط براي وي شكل ميدهند و زندگي آنان با زندگي والدينشان پيوند و همخواني دارد. آهنگ آهنگ گروه هيوستون Geto Boys در سال 1996 "Still" از همان الگوي درام "Natural" پيروي مي كند. لوكاچ به عنوان يك مخالف سرسخت جامعه و انديشه بورژوايي باور دارد كه مشخصه اين نوع انديشه در همان مفهوم شيءشدگي است به اين معنا كه انديشه بورژوايي قادر به درك كليّت زندگي و جهان اجتماعي نيست و فقط اشيايي منفرد و جدا افتاده را تشخيص ميدهد. دارند. بازانديشي، يعني اين كه افراد يافتههاي حاصل از نظامهاي انتزاعي (تخصصي) را مرتباً در سازماندهي مجدد خويش به كار ميگيرند و خصلتشان را دگرگون ميسازند. همچنين، سبكهاي زندگي هرگز ايستا نبوده، مرتباً در حال دگرگونياند؛ فرد ممكن است شغلش را تغيير دهد، به جايي ديگر نقل مكان كند، يا عادات خويش را عوض نمايد (همان: 8 -102). سنخشناسي يكي از انواع روشهاي طبقهبندي يا ردهبندي است كه در آن محقق دو يا چند مفهوم تك بُعدي و ساده را تركيب ميكند، بدين منظور كه نقاط اشتراك مفاهيم ساده، مفهوم جديدي را شكل دهد. سبك زندگي نيز پديدهاي پيچيده، چند بعدي و متكثر است؛ يعني جنبههاي مبهم و ناشناخته بسياري دارد و مؤلفهها و عناصري كه سبك زندگي را تشكيل ميدهند، بسيار زياد بوده، ممكن است نزد افراد متفاوت باشند. اين مسأله در بين اين افراد هم وجود دارد و سرمايه فرهنگي بالا در بين اين جوانان باعث شده كه سبك زندگياي سراسر علمي داشته باشند و در زندگي آنها كنشهاي علمي بسيار به چشم آيد. وي استدلال ميكند كه سرمايه و مصرف فرهنگي (حوزه توليد فرهنگي) اين كاركرد اجتماعي را دارد كه تمايزات اجتماعي را مشروعيت بخشد (استوري، 1389: 268). طبقه مسلط با ارزشمند نشان دادن معيارهاي فرهنگي و سبك زندگي خود سعي ميكند موقعيت مسلط خود را حفظ كند. يادآور است از آيهي «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» (الصّف:4): در حقيقت خدا دوست دارد كسانى را كه در راه او صف در صف چنانكه گويى بنايى ريخته شده از سرباند، جهاد مىكنند. آرزو كه از همسرش جداشده، با دختر و مادرش زندگي ميكند، آرزو پس از مرگ پدر براي پرداخت بدهيهاي او و تهيه مخارج زندگي در بنگاه معاملات ملكي مشغول به كار ميشود. خاص را و اهل فضل را فايده بودي و عام بينصيب ماندي» پس به فارسي نوشته است تا «هم خاص را و هم عام را بهره باشد» (احمد جام، 1372: 6). اين نكته ظريف علاوه بر آن كه مقام واعظي و منبري بودن شيخ جام را يادآور ميسازد، طرز سخن او را هم كه بايد مطابق سطح فكري بيشتر مردم، ساده و همه فهم باشد آشكار ميكند. تغيير و دگرگونيهاي ناشي از توسعه، موقعيت خاص جغرافيايي اين شهر و وجود امكانات مناسب شهر مهاباد در مقايسه با ديگر شهرهاي كُردنشين اطراف باعث مهاجرت فراوان مردم از شهرها و روستاهاي اطراف به اين شهر شده است. با اين حال، برخي از منتقدان سياهپوست معتقد بودند كه او در حال " فروختن " است. هاليوود ريپورتر گفت كه اين سريال "بي شك مشمئز كننده ترين و نفرت انگيزترين سريالي است كه تا به حال به تلويزيون راه يافته است". دو آلبوم اول هيوستون، و همچنين موسيقي متن فيلم The Bodyguard در سال 1992 ، جزو پرفروش ترين آلبوم هاي تمام دوران هستند . اين در مورد موسيقي به نسبت ديگر هنرها سختتر هم است. Thang، و "Crack a Bottle"، در كنار امينمو يكي ديگر از افراد تحت حمايت، 50 Cent. شايد اگر از بيشتر مترجماني كه به صورت عملي اقدام به ترجمه در رسانههاي مختلف كردهاند، دربارۀ مداخله سياست و ايدئولوژي در ترجمه پر هنر موسيقي ه شود، هيچيك از آنها، منكر اين مداخله نميشوند، بلكه آن را تأييد ميكنند؛ چراكه مأموريت اصلي همه رسانهها انتقال معنا است. «به علت باز بودن زندگي اجتماعي امروز، كثرت يافتن زمينههاي كنش و تعدد مراجع مقتدر، انتخاب سبك زندگي براي ساختن هويت شخصي و در پيش گرفتن فعاليتهاي روزانه، به طور فزايندهاي اهميت مييابد» (گيدنز، 1388: 7). سبك زندگي مجموعهاي كم و بيش جامع از عملكردهاست كه فرد آنها را به كار ميگيرد، زيرا نه فقط نيازهاي جاري و روزمره او را برآورده ميسازد، بلكه روايت خاصي را هم كه وي براي هويت خود برگزيده است، در برابر ديگران مجسّم ميسازد.
دوشنبه ۲۴ بهمن ۰۱ | ۱۱:۵۹ ۸ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است