از ديد وي شناخت استدلالي مانند عصايي است در دست كور كه نا مطمئن است ولي شخصي كه چارهاي جز آن ندارد بايد از همان استفاده كند. وي در اين بخش از اثر خود، به اقتباس و گاه رونويسي كلمهبهكلمه از اثر استرآبادي پرداخته است.۴ دادههاي غفاري كاشاني در گزارش و تدوين تاريخ اوايل عصر زنديه، بيشتر براساس پيوند دانستههاي خودِ وي و خاطرات تاريخي پدرش، ميرزامعزالدين محمد، دولتمرد و ديوانسالار دوره كريمخان زند استوار است. در بخش اول كه پنجره نام دارد، يك روز از زندگي خانواده رمزي به همراه مهمانان آنها از زبان خودشان روايت مي گردد. خورموجي به اين مهم اشاره دارد كه علل توجه مردم منطقه به دعوت باب آن بود كه ميان آنها و ضابط محل « به سبب سوء سلوك، كدورتي ظاهر و نقاري در كار بود» (خورموجي، 1380 : 108) پس به طور خود به خود زمينه تجمع مردم در زير پرچم باب و نارضايتي آنها فراهم بوده است. دربارة اين كه خان زند كداميك از بزرگان دنبلي را همراه خود به شيراز برد، اختلاف نظر وجود دارد. سلما با اينكه فيلم بزرگ و گراني نبود اما در روايت واقعه تاريخي مد نظر بود كاملا موفق عمل كرد و تحسين منتقدان و اعضاي آكادمي را به همراه داشت. در فلسطين، مردمان نوارغزه، شافعى و از نظر فقهى با مصريان هممذهباند. نوشتارها زيادي درباره رفتار و كردار او يادشده كه او در مدت سي سال پادشاهيش هرگز خطائي نكرده و مردمان در زمان او همواره در آسايش و سلامت زندگي ميكرده اند. از آن زمان دانشگاه الازهر تاكنون بر اساس فقه شافعى تدريس مىكند. دومين پژوهشكده شاهنامه در خرداد ۱۳۹۳ (ژوئن ۲۰۱۴) در كالج پِمبرُكِ دانشگاه كمبريج گشايش يافت. دانشگاه الازهر بر مبناى فقه شافعى و كلام اشعرى است. فقه حنفى حدود چهارصد و پنجاه ميليون پيرو دارد. فقه مالكى، حدود صد و پنجاه ميليون پيرو دارد. فقه حنبلى، حدود پنجاه ميليون پيرو دارد. حدود پنجاه هزار در شمال پاكستان پيرو دارد. 60 درصد اهل سنت پاكستان بريلوى هستند. وى، در قرن 8 و 9 در پاكستان مىزيسته است. ديكنز به واسطه قلم شيوا و فصيح خود، يكي از تأثيرگذارترين نويسنده ها در زبان انگليسي بوده است. تاسيس سازمان ها و مراكز اسلامي و شيعي در اين كشور، خود حاكي از فضاي عظيم شيعي در اين سرزمين است. اوپنهايمر سال ۱۹۶۳ جايزه انريكو فرمي را كه بالاترين عنوان از طرف سازمان انرژي اتمي آمريكا بود نصيب خود كرد. كردها شافعى هستند. صلاحالدين ايوبى، مؤسس سلسله ايوبيان كرد شافعى بود. احمد الطيب رئيس كنونى الازهر شافعى و اشعرى است. منطقه خراسان جنوبي، اين استان مهد علم و فرهنگ و هنر كشور است و در طول زمان مشاهير و خدمتگزاران بيشماري را در دامان خود پرورانده است. در ايران، در استان سيستان و بلوچستان به صورت محدود وجود دارند. ↑ صفا، حماسهسرايي در ايران، ۲۲۸. اين فرقه در دزفول به نام احمديه مشهور و فعال است كه در آن جا حسينيهاى نيز به نام اين فرقه موجود است. برخى از ديوبنديه در استان سيستان و بلوچستان نيز خود را پيرو اين فرقه معرفى مىكنند. برابر آمارى كه از پيروان مذاهب فقهى اهل سنت ياد شد، در مجموع مسلمانان سنى يك ميليارد بوده كه در ايران حدود هفت ميليون سنى داريم كه حدود چهار ميليون شافعى و سه ميليون حنفى در چهارده استان پراكندهاند. در ايران نيز، در استان گلستان و خراسان شمالى (تركمنها) بيشتر از اين فرقه پيروى مىكنند. پيروان اين فرقه در كرمان و ماهان هستند كه البته فعاليت زيادى ندارند. اسماعيليان و اثناعشريان پيرو فقه جعفرى بوده كه البته اختلافاتى با هم دارند. البته به صورت پراكنده نيز در جهان اسلام پيرو دارد. از آن پس نيز استاد محمدحسين سرآهنگ در اجراي قطعات شمالي و استاد عبدالوهاب مددي در اجراي قطعاتي از موسيقي محلي هرات و صادق فطرتد(ناشناس) اجراي بعضي از قطعات پشتو گام هايي در اين مسير برداشته اند. نويسندگان اين فيلم اميد شمس، بهمن ارك و علي سرآهنگ هستند. شيخ صوفى معرفى شده در اين كتاب، از فرقه تيجانيه است. فرقه صوفى گناباديه، فعالترين فرقه صوفى شيعى است. در ايران، كتابى به نام عارفى از الجزاير، ترجمه دكتر پورجوادى منتشر شده كه عنوان اصلى آن قديسى در قرن بيستم است. در ايران، اهل سنتى كه در شرق زندگى مىكنند، پيرو فقه حنفى و آنان كه در غرب، مىزيند، پيرو فقه شافعى هستند. شبهقاره هند، آسياى ميانه و تركيه بيشتر حنفىاند؛ زيرا فقه حاكم در زمان سامانيان، غزنويان و امپراتورى عثمانى فقه حنفى بوده است.
دوشنبه ۲۴ بهمن ۰۱ | ۱۶:۱۱ ۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است