قتل عام با اره برقي تگزاس از توبي هوپر با منظرهاي وحشتناك شروع ميشود، سپس براي تنظيم خفيف لحن كمي سرعتش را كاهش ميدهد و در آخر پنج كودك بي خبر را به دامان يك كابوس آدم خواري مياندازد كه به سادگي تا تيتراژ پاياني از آنها رها نميشود. دهه 1970 ژانر وحشت را براي هميشه تغيير داد و قتل عام با اره برقي در تگزاس ساخته توبي هوپر كاتاليزور آن بود. با تماشاي فيلم به راحتي ميتوان تشخيص داد كراننبرگ رسالت مديوم سينما را به درستي درك كرده و مفهوم و سرگرم كنندگي راچنان ظريف تركيب نموده است كه تماشاي مگس همانقدر كه ميتواند براي اينستاگرام منتقدان و سينما دوستان جدي جذاب باشد به راحتي مخاطب عام را هم دربر ميگيرد. مطمئناً، اين فيلم درباره مردي است كه DNA خودش را با مگس خانگي عوض ميكند و خود را در حال تبديل شدن به يك هيولاي غيرانساني ميبيند، اما در عين حال استعارهاي قدرتمند از ترس بشر از بيماري و يك داستان عاشقانه تراژيك است. در فضا هيچكس فرياد شما را نميشنود، مخصوصا زماني كه يك هيولاي باهوش و البته مخوف ذهن و روان خدمه يك سفينه فضايي را به چالش ميكشد و يكي يكي آنها را شكار ميكند. اين فيلم داستان ريگان، دختر يك بازيگر زن موفق سينما را دنبال ميكند كه روزي با يك تخته «ويجا» در زيرزمين خانهاش بازي ميكند.
پليس براي يافتن يك دختر گم شده به جزيره ميرود. قهرمان دستان دختر جواني به نام ليلي است. اما بِيلي اطلاعات كمي راجع به اين مكان داشت و فقط مي دانست كه اين خانه متعلق به يك كلاهبردار بوده است. «موردانت هال» منتقد سينمايي روزنامهٔ «نيويورك تايمز»، ديدگاه مثبتي نسب به فيلم داشت و آن را فيلمي ديدني توصيف كرد، اما معتقد بود داستانپردازي و بازيها ميتوانست بهتر از اين هم باشد. همه كارها از جمله نوشتن كتاب در اعماق يك هتل خالي از سكنه در كوهستان برفي باعث ميشود مردم به معناي واقعي كلمه ديوانه شوند و سعي كنند خانواده خود را به قتل برسانند؛ حداقل، اين درسي است كه در دهه 1980 فيلم درخشش داشت. همسران از برترين سريال هاي ايراني در زمان خودش محسوب ميشود كه طرفداران زيادي داشت. اين اثر كه يكي ديگر از اقتباسهاي شاخص استفن كينگ است روي نويسندهاي متمركز است كه پس از تصادف اتومبيل به شدت مجروح ميشود و توسط يك پرستار بازنشسته كه يكي از بزرگترين طرفداران اوست نجات مييابد.
جن گير ساخته ويليام فريدكين، يكي بزرگان بي چون و چراي ژانر ترسناك «تصرف» و بازي با ارواح، نه تنها يكي از بهترين فيلم هاي ترسناك ساخته شده تا كنون است، بلكه يكي از خوش ساخت ترين فيلم هاي وحشتناك تاريخ است. اگر يك فيلم ترسناك را ديدهايد كه در آن يك فرد طرد شده بي دست و پا از شكنجه شدن خود به شيوهاي وحشيانه و وحشتناك انتقام ميگيرد، پس تاثير قدرتمندي را كه كري بر ژانر ترسناك گذاشت، ديدهايد. اگر شاخه اسلشر در ژانر وحشت مورد علاقه شماست، پس بايد اين كلاسيك مربوط به سال 1974، درباره گروهي از دوستاني كه توسط يك خانواده ديوانه در ميانه ناكجاآباد تگزاس، وحشت زده ميشوند را حتما ببينيد. داستان كوتاه قطعهاي تخيلي است كه حادثه واحدي را، خواه مادي باشد و خواه معنوي، مورد بحث قرار دهد. داستان با اين ايده شروع ميشود كه دانشمندان ژنتيك كرهاي توانستهاند بخشي از ژنوم انساني را كشف كنند كه ميتواند تعيينكنندهي اين موضوع باشد كه يك انسان بالفطره قاتل است يا خير. كشيش داستان نيز كشيشي واقعي و ناشناخته با نام Don Giuseppe Bianchi بوده كه كشيش هنگهاي ۶۹اُم و ۷۰اُم بريگاد آنكونا بودهاست.
داستان در يك خانه روستايي رخ مي دهد و قربانيان آن پدر و مادري با پنج فرزند هستند كه پس از نقل مكان به اين خانه شيطاني و حوادث شوم پس از آن از دو جن گير مشهور دهه 70 به نام لورن و وارن كمك مي گيرند. كوبريك با دقت تمام تكههاي ديوانهكننده اين داستان را كه باعث ميشود به شدت احساس كلاستروفوبيك كنيد، به زيبايي به نمايش ميگذارد. با آغاز فصل سوم، مردگان متحرك بيشتر بينندگان ۱۸ تا ۴۹ ساله را از هر مجموعه تلويزيوني كابلي يا پخشكردني به خود جذب كردهاست؛ اگرچه بينندگان در فصلهاي بعد كاهش يافتهاست. «بيگانه» ساخته ريدلي اسكات با اجازه دادن به آنتاگونيست عجيب و غريبش كه در طول فيلم شكلهايش را تغيير ميدهد، تنش را بالا ميبرد. و اين فيلم همه چيز دارد، از صحنههاي به شدت ترسناك گرفته تا روش عجيب اما جذاب كه چگونه نوجوانان ميتوانند معماي قتلها را حل كنند. اين اثر جذاب كه از پرفروشترين كتابهاي سال 2021 به شمار ميآيد، داستان پسري به نام جيمي كانكلن است كه تواناييهايي عجيب و غيرعادي دارد و همين موضوع او را وارد ماجراهايي هولناك و غيرقابل تصور ميكند. جنگير يكي از ترستاك ترين كتاب هاي جهان است كه مخاطب را كاملا درگير خود كرده و ثابت ميكند كه تخيل انسانها ميتواند بسيار ترسناكتر از مخوفترين هيولاها باشد.