در برخي از سايت ها براي اينكه مخاطبان بيشتري را جذب كنند قابليت چند زباني درج مي شود يعني اگر شما بخواهيد مطالب سايت را به صورت انگليسي مشاهده كنيد اين امكان براي شما وجود دارد. مزيت هاي تبليغات اينترنتي به چندين مورد مختلف از جمله سرعت، ويژگي چندرسانهاي، فراگيري، دسترسي از دور، اختصاصي كردن اطلاعات، ارتباط و تعامل بين مخاطبان، قابليت چند زباني و آمار گيري از مخاطبان مي باشد. از محصولات مختلف هستند كه بسته به قابليت ها و ويژگي هاي هر يك از نرم افزار ها موجود در فضاي مجازي تبليغات متغير است. شايان ذكر است كه صرف زيبايي ظاهري وبسايت فروشگاهيتان كافي نيست و لازم است تا وبسايتتان در دستگاههايي با واتساپ صفحهنمايشهاي مختلف بهخوبي نمايش داده شود و كدهاي آن براي موتورهاي جستجو نيز بهينهسازي شده باشد. پيشنهاد ميشود مدل شايستگي اين پژوهش در طراحي نظام جذب و انتخاب نيرو در شركتهاي مختلف استفاده شود تا شركتها در زمان استخدام بازارياب ديجيتال، مؤلفههاي نظام طراحيشده از مدل را در فرايند جذب لحاظ كنند.
اگر شما به ويژگي سرعت توجه كنيد مي توانيد در كوتاه ترين زمان ممكن و در حد چند ثانيه يك خبر را در وبسايت هاي مختلفي منتشر كنيد و حتي اين خبر به واسطه كاربران دست به دست بچرخد و به شكل يك خبر فراگير تبديل گردد. صاحبان كسب و كار ها بايد به گونه اي بر روي اين موضوع مانور بدهند كه در گذر زمان و سرمايه گذاري بر روي آن به نتيجه خوبي برسد و به بهترين شكل ممكن محصولات خود را به بازار عرضه كنند؛ تبليغات مناسب ميتواند كمك فراواني در فروش محصولات شما داشته باشد. كسب و كار خود را در بين افراد شهر تبليغ مي كرديد ديگر اين روش ها نمي توانند زياد به كسب و كار شما كمك كند بنابراين بهتر است از روش هاي تبليغات اينترنتي استفاده كنيد. ديگر راهكار براي تبلغات آنلاين داشتن طراحي مناسب و زيبا است. موثرترين راهكار براي تبلغات آنلاين تجزيه و تحليل محتواها و وبسايتتان است زيرا بدين طريق متوجه ميشويد كدام محتوا مورد استقبال مشتريان قرار گرفته و كدام نتيجه عكس داشته.
با آنلاين شدن اكثر كسبوكارها و افزايش رقبا در فضاي مجازي، انجام تبليغات حرفهاي براي جذب بيشتر مشتريان امري اجتنابناپذير است. براي مثال ممكن است كار تبليغات خود را به آژانسهاي تبليغاتي سپرده باشيد و هر يك از آنها قسمتي را عهدهدار شده باشند مثل؛ بازاريابي اجتماعي، بازاريابي محتوا و غيره. همه ما به دنبال نتيجه گيري هستيم و براي نتيجه گيري بايد برنامه داشت. اينفلوئنسرها با توجه به تعداد دنبال كنندگان بالا و تأثيري كه بر انتخاب آنها دارند ميتوانند محصولات شما را به كاربران زيادي معرفي كرده و براي شما بازاريابي كنند. ديدگاه فوق صحيح نيست چراكه بسياري از كمپانيهاي بزرگ در سراسر جهان با اينكه برندهايي شناخته شده هستند و البته اكثريت سهم بازارشان را در اختيار دارند باز هم به صورت سالانه بودجه بزرگي به تبليغات اختصاص ميدهند. ويژگي چند رسانهاي بودن پيام ميتواند نظر بسياري از كاربران را نسبت به اينگونه تبليغات جلب نمايد. به صورت كلي ميتوان گفت كه فضاي مجازي دنياي گسترده و بزرگي است كه با اينترنت مي توانيم به اين فضاي بي نظير دسترسي پيدا كنيم و در واقع وب سايت ها، اينترنت شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ ها و هر پلتفرمي كه به واسطه اينترنت و كامپيوتر قابل دسترسي باشد به عنوان فضاي مجازي شناخته ميشود و اين فضا موجب ميشود تا كاربران بتوانند به صورت آنلاين با همديگر در ارتباط باشند و تبليغات خودشان را در آن انجام بدهند كه به صورت كلي اين تعريف در مقابل سوال تبليغات در فضاي مجازي چيست؟
تبليغات خود را به صورت گسترده انجام دهيد. به طور مثال در Youtube شما تنها مي توانيد براي تبليغات از فيلم محصولات خود استفاده كنيد و به معرفي كسب و كارتان بپردازيد. مهمترين راهكار براي تبليغات آنلاين اين است كه همواره حضوري پررنگ در فضاي الكترونيك داشته باشيد تا بتوانيد از رقباي خود متمايز شويد. شايد در گذشته با پخش تراكت و بنر تعداد اندكي از افراد شهر شما با كسب و كارتان آشنا مي شدند اما شما مي توانيد با استفاده از روش هاي تبليغات اينترنتي كسب و كارتان را به كل دنيا معرفي كنيد و همچنين شما با محصولات جديد دنيا در فضاي مجازي آشنا شويد. محققان به اين نتيجه ر ايران پارس اس ام اسهاند كه افرادي كه در فيس بوك شروع به تبليغ ميكنند،۵۲۲ درصد تاثير مفيدتري را نسبت به قبل از انجام تبليغات و يا تبليغات غير فيسبوكي احساس ميكنند. تعداد زياد اين شبكه ها باعث شده است تا تبليغ در تمامي اين شبكه ها و مديريت همه ي اين شبكه هاي اجتماعي، كاري سخت و غير ممكن شود. 2007) تعداد 3 تا 4 جلسه را براي تحقيق گروه متمركز مناسب مي دانند