يكي از بهترين ابزارها براي تحليل دادهها، گوگل آنالتيكس ( Google Analytics )ميباشد. بهينهسازي نرخ تبديل (CRO) يك روش اثبات شده براي استفاده از تحليلها بهمنظور بهبود شاخصهاي كليدي عملكرد (KPIها) در وبسايتتان ميباشد .اين ابزارها به شما كمك ميكنند تا بتوانيد فرضيهاي كه ايجاد كردهايد را آزمايش كنيد. روش هايي كه نه تنها پيچيده نيستند، بلكه مي توان به سادگي ترفندهاي مناسب براي آموزش آن ها را مورد استفاده قرار داد. پس از خلاصه نويسي، كدهاي اوليه با استفاده از روش تحليل محتواي كيفي استخراج شد و توسط اعضا جهت تاييد، رد و يا تركيب كدها به بحث گذاشته شد. چرا بازديدكنندگان به سايت من ميآيند؟ زمانيكه بازديدكنندگان از سايت من بازديد ميكنند، چه ميكنند؟ چه كسي از سايت من بازديد ميكند؟ از چه ابزارهايي براي حضور و تبليغ در اين فضاي مجازي استفاده كنند. اگر يك بلاگ ديگر در مورد محصول شما صحبت كرد ميتوانيد از طريق اين هشدار متوجه شويد و مقالهاي را در شبكههاي اجتماعي خود ارتقا دهيد.
تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه براي كلمه كليدي مد نظرتان يك هشدار ايجاد كنيد. تنها از ويرايشگر دراپ اند دراگشان استفاده كنيد تا الگوها را طبق كسبوكار خود شخصيسازي كنيد. اگر عمري باقي ماند و تواني، در مقاله بعدي راهنماي كاملي براي تبليغات برايتان مينويسيم كه تا پايان راه همراه شما شويم. در ضمن مكاني كه الان انتخاب ميكنيد تاثيري در كمپينهاي تبليغاتي شما ندارد چون قرار است براي هر كمپين، به طور مجزا موقعيت جغرافيايي كه تبليغ بايد در آن نشان داده شود، مشخص كنيد. اگر بودجه روزانه شما در كمپيني Limit داشته باشد، در صورتيكه ايران پارس اس ام اسدجه تمام شود، تبليغ شما در صورت سرچ، نشان داده نخواهد شد. البته اين نرمافزار تحت وب نسخه پولي هم دارد كه امكانات بيشتري را به آن اضافه ميكند و همچنين نسخه رايگان آن شامل محدوديتهايي نيز ميشود. براساس هدفي كه شما براي تبليغاتتان مشخص كردهايد، كمپين شما شكلي منحصربهفرد ميگيرد. كانوا (Canva) بهمنظور دادن دسترسي به الگوهاي زيباي طراحي گرافيك بهوجود آمد، مهم نيست كه بودجه شما چقدر باشد. شما با استفاده از گوگل آناليتيكس همانطور كه گفته شد، ميتوانيد اطلاعات متنوعي را ذخيره و مشاهده كنيد، اما ممكن است اطلاعات ديگري مدنظر شما باشد كه گوگل آناليتيكس اين دادهها را به طور پيش فرض ذخيرهسازي نميكند.
برفرض مثال، اطلاعات تعداد كاربراني كه بيش از پنجاهدرصد از صفحه اصلي را پايين ميروند در گوگل آناليتيكس ذخيره نميشود و يا اگر شما در يكي از صفحات خود بنري قرار داشته باشيد و نياز داشته باشيد تا از تعداد كليكهايي كه بر روي آن بنر ميشود مطلع باشيد، لازم است تا اين را به گوگل آناليتيكس بفهمانيد تا از اين به بعد گوگل آناليتيكس اين اطلاعات را ذخيره كند. به همين جهت براي آموزش گوگل ادز به طور حرفهاي، بايد Switch to Expert Mode را انتخاب كنيد تا بتوانيد بعد از تكميل اطلاعات، اولين كمپين تبليغاتي خود را راهاندازي كنيد. يكي ديگر از دلايلي كه گوگل آناليتيكس را تا اين اندازه پراستفاده كرده است، رايگان بودن آن است. 2016) در پژوهشي با عنوان «گرايشهاي بازاريابي ديجيتال: نشانههايي كه هر هندي آنلاين بايد داشته باشد» به بررسي عوامل مؤثر بر رفتار خريداران آنلاين و روابط بين اين عوامل پرداختند. اگر شما يك ليست مخاطب Lookalike كوچك تهيه كنيد، به احتمال زياد بيشتر با مخاطبان منبع مطابقت داشته باشند؛ در حالي كه اگر ليست مخاطب Lookalike بزرگتر باشد، ممكن است دسترسي به تبليغات شما افزايش پيدا كند، اما سطح شباهت بين مخاطب منبع و مخاطب Lookalike كاهش خواهد يافت. اينكه بتوانيد بين زمانبندي پست خود و بازبيني معيارهاي عملكردي خود در تمام صفحات شبكههاي اجتماعي خود تعادل برقرار كنيد اهميت زيادي دارد.
نگرش بينرشتهاي در اين حوزه در تحليل بازار و كمك به تحليلهاي مدير بازاريابي ديجيتال بسيار اهميت دارد. بازاريابي ازطريق تلفن همراه: بازاريابي ازطريق تلفن همراه ازايننظر اهميت دارد كه ميتواند بهعنوان ابزار شخصيسازيشده و استاندارد در حوزۀ بازاريابي ديجيتال مورد تمركز كسبوكارها قرار گيرد. اين خود بهترين پاداش است كه آدم نقداً بدست مي آورد ـ با آرزوي پيروزي براي مكتب ادبي داركولييسم ! اينستاگرام با داشتن 1 ميليارد كاربر فعال ماهانه و 500 ميليون كاربر فعال روزانه سومين پلتفرم پرطرفدار رسانه هاي اجتماعي در جهان است. اين شبكه هاي اجتماعي پلتفرم بازاريابي اختصاصي خود را دارند و به شما كمك ميكنند با توجه به اهداف تبليغاتي خود كمپين هاي جديدي ايجاد كنيد. خوشبختانه ابزارهاي ايران پارس اس ام اس فراواني در بازار هستند كه به بازاريابان ديجيتال كمك ميكنند. عدهاي از مديران كسب و كارها تبليغات را صرفاً عملي پرهزينه و بيثمر ميدانند و به انجام آن اعتقادي ندارند چرا كه بر اين باورند كه محصول خوب و خدمات مناسب دهان به دهان تبليغ ميشود و نياز به انجام هزينهاي در خصوص آن نيست. در مطالعة حاضر، استفاده از تور مجازي و نيز فروش و اطلاعرساني آنلاين كمترين اولويت را از نظر خبرگان و صاحبنظران داشت كه به نظر ميرسد اين امر باتوجهبه تخصصيبودن محصول در صنعت املاك تجاري و نيز درگيري بالاي مشتري در فرايند خريد توجيهپذير است.