راز فاش شده به فيلم هاي جديد كشف شد

۴ بازديد

نقطه قوت اثر، بازي عالي جوليا گارنر است كه با سريال اوزارك (Ozark) نشان داده كه ميتواند به يكي از ستارگان آتي سينما تبديل شود. درسهاي بسيار زيادي ميتوان از اين فيلم گرفت اما يكي از بهترين درسهاي اين است كه بعد از هر اتفاق سختي، خوشبختي ظاهر ميشود و نبايد در برابر سختيها ضعف نشان داد. در واقع گويا «مرده پرندهاي» تنها به اين دليل ساخته شدهبود كه بتواند در بخش بهترين فيلم مراسم اسكار برنده شود. اين جايزه در غياب محمد رسولاف كه به دليل ممانعت حكومت ايران، نتوانست از كشور خارج شود و به برلين سفر كند، به دخترش باران اهدا شد. سينماروهاي بزرگسال در حالي در ماه دسامبر به تماشاي «كتاب سبز» (اولين برندهي اسكار بهترين فيلم با ۳۰۰ ميليون دلار فروش از زمان «سخنراني پادشاه») و در ماه ژانويه «وارونه» (The Up هرمز آي تيe) را تماشا كردند كه ديگر مدعيانِ اسكار سر باقيماندهها مبارزه ميكردند. اين فيلم تا حالا با ۵۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار دلاري كه فروخته، «ديو و دلبر» (۵۰۴ ميليون دلار) را پشت سر گذاشته تا به پُرفروشترين موزيكالِ تاريخ بدون احتساب نرخ تورم تبديل شود. مثلا در فصلِ جوايز سال پيش شاهد بوديم كه فقط دو فيلم موزيكالِ پرسروصدا (« هرمز آي تياي متولد ميشود» و «بوهمين رپسدي») و يك كمدي/درام («كتاب سبز»)، اكثر سينماروهايي كه فقط ماهي يك بار سينما ميروند را به خود جذب كردند.

همچنين اگرچه اين روزها طرفدارانِ مارول از جدايي مرد عنكبوتي از دنياي سينمايي مارول ابراز نگراني ميكنند و اگرچه اميد ميرود كه سوني و ديزني بتوانند به تو هرمز آي تي برسند، ولي جدايي مرد عنكبوتي از دنياي سينمايي مارول در بدترين حالت يك نتيجهي خوب در پي خواهد داشت؛ اين اتفاق به اين معنا خواهد بود كه حداقل هنوز يك آيپي بسيار ارزشمند باقي خواهد ماند كه جزيي از امپراتوري ديزني نخواهد بود. بيست و سهتا از اين فيلمها جزيي از دنياي سينمايي مارول هستند كه به معناي ۳۶ درصد سهمِ بازارِ فيلمهاي ابرقهرماني است. اين فيلم همچنين پُرفروشترين فيلم لايو اكشن ديزني كه جزيي از استوديوهاي خريداريشدهاش نيست نيز است. خودِ ديزني «شير شاه» را بهعنوانِ پرفروشترين فيلم لايو اكشنِ شخصي خودشان معرفي كرده است، اما آيا واقعا «شير شاه» همانطور كه ديزني سعي ميكند روي آن مانور بدهد، لايو اكشن است؟ چون نهتنها «علاالدين» بهتر از انتظارات ظاهر شد (يك ميليارد و ۳۶ ميليون دلار)، بلكه هم اين فيلم و هم بازسازي «شير شاه» به پرفروشترين بازسازيهاي انيميشنهاي كلاسيكِ ديزني خواهيم ديد تبديل شدند. «مرد عنكبوتي شگفتانگيز» پشتسرِ «مرد پولادين» (۲۹۰ ميليون دلار)، در جايگاه دوم پرفروشترين ريبوتِ سينما در گيشهي واتساپ خانگي و تا قبل از «بازگشت به خانه» (۸۸۱ ميليون دلار)، پرفروشترين ريبوتِ سينما در گيشهي جهاني (۷۵۸ ميليون دلار) حساب ميشد.

با اين وجود، در سال ۲۰۱۹، سي سال بعد از «بتمنِ» تيم برتون، نوزده سال بعد از قسمت اول «افراد ايكس» و يازده سال بعد از «مرد آهني»، فيلمهاي كاميكبوكي پرخرجِ مارول و ديسي بر ديگر مجموعهها فرمانروايي ميكنند. داستان اين فيلم درباره يك دختر كارتن خواب با بازي پرديس احمديه است كه توسط شوهرش براي باردار شدن به مردان ديگر فروخته ميشود. در اين قسمت جيمز باند مشغول لذت بردن از زندگي خود در جامائيكا بوده و در ادامه مأموريتي دريافت ميكند كه طي آن بايد يك دانشمند دزديده شده را كه در اختيار يك گروه تبهكاري است، نجات دهد. البته كه باور كردنِ واقعيتِ داشتنِ دنياي «شير شاه» در زمانيكه حيوانات مشغول آوازخواني و مونولوگگويي هستند سخت است، اما هدفِ انيميشن به كار رفته در اين فيلم ساختنِ نسخهاي از «شير شاه» است كه طوري به نظر ميرسد كه گويي توسط حيواناتِ واقعي در يك جنگل واقعي ساخته شده است. ويچر يك مجموعه تلويزيوني در ژانر درام-فانتزي مي باشد كه توسط لورن اشميت هيسريچ براي شبكه نت فليكس ساخته شده است. «تاپ گان» (انگليسي: Top Gun (1955 film)) فيلمي در ژانر وسترن به كارگرداني ري نازارو است كه در سال ۱۹۵۵ منتشر شد. از فيلمهاي بزرگسالانهي اولد اسكولي كه برادران وارنر روي آنها حساب باز كرده و شامل «سهره طلايي» (The Goldfinch)، «بروكلين بيمادر» (Motherless Brooklyn)، «فقط رحمت» (Just Mercy)، «دروغگوي خوب» (Good Lier) و غيره ميشوند تا فيلم اكشنِ جنگ جهاني اولِ «۱۹۱۷» به كارگرداني سم مندز.

راستش، «حامل» (The Mule)، ساختهي كلينت ايستوود درآمدِ بيشتري (۱۷۲ ميليون دلار) از اكثر مدعيانِ جوايزِ پايان سال داشت. بنابراين «روزي روزگاري» با درآمدِ نهايي ۴۰۰ ميليون دلارياش ميتواند منهاي «جوكر»، نقشِ عامهپسندترين فيلمِ اسكارپسندِ سال را داشته باشد. اگر از اين مقاله خوشتان آمد، حتما نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد. پس اگر شما نيز همچون ما عاشقانههاي سينما را دنبال ميكنيد در اين ليست ۱۰ فيلم برتر عاشقانه ايراني را به انتخاب كاربران كشورمان به شما معرفي ميكنيم. توصيه ميكنيم كه آمادگي هر چيزي را داشته باشيد. حتي وقتي كه به آتلانتيس در «آكوآمن» يا ارواحِ «آنابل به خانه ميآيد» نگاه ميكنيم ميدانيم كه آنها واقعي نيستند، ولي هدفِ سازندگان اين است تا از انيميشن و جلوههاي كامپيوتري براي ايجادِ اين توهم در بيننده كه چيزي كه دارد ميبيند در دنياي واقعي قابللمس است استفاده كند. چنين چيزي دربارهي انيميشنهاي كامپيوتري اخير مثل «پانداي كونگفوكار»، «مينيونها» يا «شرك» هم صدق ميكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.