كدام موارد زكات آن واجب نيست

۷ بازديد


اما قبل از هر چيز شما با يك سري مفاهيم و تعاريف ابتدايي كه خاصه طلا فروشان است بايد آشنا شويد و سپس به سراغ فرمول ها و محاسبات برويم. اما خب براي افرادي مثل من كه از همه چيز در شكل كلاسيك آن لذت مي برند، امروز انگشتر هايي برايتان دارم كه با طرح هاي مدرن و زيبا اما از جنس طلا و نقره هستند. آنها خواهان ساعتي هستند كه متناسب با سبك زندگيشان باشد و همچين ساعتي كه اجزاي داخلي آن نيز به اندازه صفحه، قاب و بند زيبا و چشمگير باشد. زيورآلاتي با رنگهاي خنثي را براي لباسهاي روشن استفاده كنيد. جواهري حقاني با در نظر گرفتن اين نكته براي توليد تمامي محصولات خود، از جواهرسازان و طراحان متخصص و كاردان استفاده ميكند. وقتي صحبت استفاده هميشگي به ميان ميآيد يعني بايد طرحي داشته باشد كه با هر نوع تيپ و استايلي ست شود. اما نگران نباشيد؛ ميتوانيد با استفاده از اكسسوريهاي شيك و مد روز، لباسهاي تكراري را به سبكهاي متفاوت و در موقعيتهاي مختلف استايل كنيد. اره كاري ساده ترين روش ساخت بوده و همواره با خطا همراه است. ميتواند زكات را از بدآن بدهد ولي بهتر است زكات هر كدام از خوب و بد را از خود آن بدهد و بهتر از آن اين است كه زكات همه آنها را از طلا و نقره خوب بدهد.

طراحي ظريف و شيك باعث شده است اغلب خريداران نظرشان بابت اين دستبند طلا مثبت باشد. 2) (بهجت): اگر چه بنا بر أظهر جايز است زكات همه را از جنس بد بدهد. در صورتي كه رواج معامله با آن باقي باشد، يعني باز معامله پول، طلا و نقره با آن شود بنا بر احتياط زكات آن واجب است ولي اگر رواج معامله با آن باقي نباشد زكات واجب نيست. در صورتي كه معامله با آن رايج باشد، بنا بر احتياط، زكات آن واجب است و اگر معامله با آن رايج نباشد اگر چه پول طلا و نقره به آن بگويند، زكات آن واجب نيست. ولي اگر معامله با آن رايج نباشد زكات واجب نيست، ولي احتياط مستحب ّ در پرداخت زكات است. ميباشد، و بنا بر نظر برخي از محقّقان تقريباً 2/ 593 و بنا بر نظر برخي ديگر تقريباً 625 گرم ميباشد، و بهتر است قول مشهور رعايت گردد. نصاب دوم: 40 درهم يا 28 دينار است كه بنا بر

تلگرام مشهور 21 مثقال معمولي (تقريباً 3/ 96 گرم) و بنا بر نظر برخي از محقّقان تقريباً 6/ 118 و بنا بر نظر برخي ديگر تقريباً 125 گرم ميباشد و اگر مقدار نصاب دوم به نصاب اوّل افزوده شود، بايد زكات تمام آن داده شود و اگر كمتر از مقدار نصاب دوم افزوده شود، مقدار افزوده شده زكات ندارد و همچنين است هر چه بالا رود، يعني اگر مقدار نصاب دوم اضافه شود، بايد زكات تمام آن را بدهد، و اگر كمتر اضافه شود مقداري كه اضافه شده و كمتر از نصاب دوم است زكات ندارد.

نصاب دوم آن 21 مثقال است يعني اگر 21 مثقال به 105 مثقال اضافه شود، بايد زكات تمام 126 مثقال را به طوري كه گفته شد بدهد و اگر كمتر از 21 مثقال اضافه شود، فقط بايد زكات 105 مثقال آن را بدهد و زيادي آن زكات ندارد و همچنين است هر چه بالا رود (1) يعني اگر 21 مثقال اضافه شود، بايد زكات تمام آنها را بدهد و اگر كمتر اضافه شود مقداري كه اضافه شده و كمتر از 21 مثقال است زكات ندارد (2) بنا بر اين اگر انسان چهل يك هر چه طلا و نقره دارد بدهد، زكاتي را كه بر او واجب بوده داده و گاهي هم بيشتر از مقدار واجب داده است مثلًا كسي كه 110 مثقال نقره دارد، اگر چهل يك آن را بدهد، زكات 105 مثقال آن را كه واجب بوده داده و مقداري هم براي 5 مثقال آن داده كه واجب نبوده است.

بنا بر اين اگر انسان يك چهلم هر چه طلا و نقره دارد بدهد، زكاتي را كه بر او واجب بوده داده و گاهي هم بيشتر از مقدار واجب داده است، مثلًا كسي كه 150 دينار نقره دارد اگر يك چهلم آن را بدهد زكات 140 دينار آن را كه واجب بوده داده و مقداري هم براي 10 دينار آن داده است. اگر معامله با آن رايج باشد، زكات دارد ولي اگر طوري شود كه معامله با آن به عنوان مسكوك رايج نباشد زكات ندارد. 1) (خوئي): بلكه اگر قسمتي از نصاب طلا و نقره بد باشد ميتواند زكات را از قسمت بدبدهد.. بلكه اگر قسمتي از نصاب طلا و نقره بد باشد، ميتواند زكات را از قسمت بد بدهد. مسأله هرگاه طلا و نقرهاي كه دارد جنس خوب و بد يا عيار كم و زياد داشته باشد، زكات هر كدام را از همان ميدهد ولي بهتر آن است كه زكات همه را از نوع مرغوب بدهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.